Per a una alimentació sana

5 al Dia

Racó del petit xef

Ets un bon cuiner? Doncs aquí trobaràs diverses receptes a base de fruites i hortalisses, i algunes propostes d’esmorzars i berenars saludables i divertits. Gaudiràs tant cuinant-les com menjant-les!


I si tens alguna recepta ben bona a base de fruites, o d’hortalisses, comparteix-la! Envia’ns-la i la publicarem en aquesta secció amb molt de gust.

Esmorzars i berenars sans i divertits

Per tal de preparar esmorzars i berenars sans i divertits a base de fruita, només cal conèixer la variada oferta de fruites del mercat, i posar-hi una mica d’imaginació.

Gran varietat de fruites

Taronja, mandarina, plàtan, préssec, pera, meló, síndria, raïm, maduixes i cireres són les fruites més comunes. Però avui dia podem trobar-ne moltes altres al mercat. Fruits del bosc com la grosella o la mora, i fruits tropicals com la pinya, el mango, el rambutà o la pitahaia, entre d’altres.

Sucs naturals

El més popular és el suc de taronja, però els sucs de fruites tropicals, com la papaia i el maracuià són alternatives més dolces. Els smoothies, que es preparen triturant la fruita (quan està ben madura), també són molt gustosos. El de taronja, maduixa i plàtan és deliciós. I amb una mica de gel picat, a més és molt refrescant!

Fruita barrejada

A més de la macedònia de fruites, es pot presentar tot de fruites diferents en brotxetes, i fins i tot passar-les per la paella per menjar-les calentones, de forma que es potencia la dolçor. Els fruits secs també es poden barrejar. Proveu d’introduir, dins d’una figa seca, ametlla, avellana, nou, pinyons...

Fruita amb xocolata

Sucar fruita fresca en una fondue de xocolata desfeta és una forma magnífica de gaudir d’un berenar saludable. I si hi ha molta varietat de fruita, tant àcida com dolça, millor!

Fruita amb iogurt

Barrejar un iogurt cremós, tot de fruites a trossos (fresques o seques) i cereals (amb muesli inclòs) és una deliciosa forma de consumir calci, vitamines i fibra.

Fruita al forn

Ben segur que heu tastat alguna vegada les pomes al forn. Doncs bé, proveu de tallar diverses fruites a trossos i fer-les en papillote, és a dir, cuinant-les al forn embolicades en paper d’alumini. I si hi afegiu una mica de mel per sobre de les fruites, us llepareu els dits!

  • Campanya organitzada per:

    AGEMmercabarna
  • Amb la col·laboració de:

    Generalitat de Catalunya

Desenvolupat per:

Internext